Од како је организација Уједињених нација за
образовање, науку и културу Унеско 1999. године у Паризу прогласила 21. март, за Светски
дан поезије, овај дан се обележава широм
света разним културним манифестацијама.
Обележавањем Светског
дана поезије промовише се учење, читање и писање поезије, обнавља однос поезије и других уметности, као што је позориште,
плес, музика и сликарство.
Светски дан поезије је прилика да
наше ученике уводимо у лепоту казивања, да их поучавамо о вредности поезије и
упућујемо у њено стварање.
Мотивација за организовање и
извођење угледног часа на ову тему јавила се из жеље да се комплексан, емотиван и тајанствен
свет лирике приближи ученицима на начин који је њима занимљив. Чињеница је,
да је данас, можда више него икад, преко потребно развијати код деце љубав према књигама и читању и радити на поштовању читања као важне вештине сваког
човека.
Наставник је пре угледног часа, ученике одељења VII5 поделио у две групе, групу дечака и групу девојчица,
с обзиром да је у одељењу идентичан број једних и других.
Ученици
су добили задатак да креирају неке сегменте часа, како својим предлозима тако и
конкретним примерима. Час је организован тако да се ученици
подстакну на групни и истраживачки рад и покажу своју креативност, знање и
сналажљивост преко припреме ППТ презентације о одређеном песнику, израде
рекламе за омиљену збирку песама и одабира за рецитовање једне рок песме.
Овај
час је био и систематизација претходно обрађених наставних садржаја из
књижевности. Своја знање ученици су могли да провере преко такмичарског квиза
који се састојао из три дела и обухватао све обрађене уметничке лирске песме од
петог до седмог разреда. Такође, ученици су рецитовали одабране стихове,
свирали и казивали омиљене рок песме.
Час
је завршен Бесмртном песмом Мике
Антића уз пратњу музике, за коју су балетску кореографију припремиле Магдалина,
Софија, Мина и Јана, ученице овог одељења.
Проглашени
су и победници квиза. Екипу девојчица чиниле су: Ана,
Софија, Јана, Лена, Андреа и Сара, а екипу дечака: Михаило, Лука,
Иван, Веселин и Вукашин. Убедљиво боље знање показала је такмичарска екипа
дечака.
Тимски
рад ученика, а и ученика и наставника, комбиновање могућности
савремене технологије и живе речи увек је подстицајан за ученике и резултира
стваралачком енергијом.