петак, 2. децембар 2016.

Дигитални час

Конкурс -Дигитални час 2016/2017.
Резултати конкурса -Дигитални час 2016/2017.
Радови ушли у Зборник Дигиталне школе 2016/2017.
Име и презиме наставника
О наставној јединици
Тања Ђорђевић
Назив рада: Пилипенда, Симо Матавуљ
Разред у ком се реализује наставна јединица: 8. разред
Наставни предмет: Српски језик/матерњи језик припадника националних мањина
Наставна јединица: Пилипенда, Симо Матавуљ
Време за реализацију наставне јединице: 2
Предмети у корелацији: Постоји корелација унутар самог предмета, на самом часу ученици примењују стечена знања о основним елементима структуре књижевног дела. Теоријске појмове које су усвојили на претходним часовима, сада директно користе приликом решавања захтева постављених на овом часу. Уочљива је корелација наставне јединице „Пилипенда“ са наставним садржајима историје, верске наставе. Практично се примењују и стечена знања из рачунарства и информатике и ликовне културе.
Опис рада: Обрада приповетке подразумева њено двоструко локализовање: у историјски и друштвени контекст; корелацију са наставом историје и верске наставе; самостално проучавање историјских извора - текстова, слика, самостална припрема и презентација радова у ППТ формату, провера усвојених знања у форми квиза, израда паноа, коришћење речника МС и САНУ, интернет страница.... Информатичка технологија ми је помогла да оваквим корелативним приступом настави ученике усмерим и пружим им могућност да сазнања из различитих области обједине и усаврше. Час је осмишљен и направљен у Power Point-у и изводи се уз помоћ рачунара и видео бима. На часу је примењен тематски приступ у планирању наставних садржаја, тимски рад наставника и ученика током организовања и реализације часа, као и евалуација која се вршила путем евалуационих листова. Сама приповетка пружа низ могућности, да се кроз један креативан приступ обради ове наставне јединице омогући трајно усвајање знања. Организацијом овакве врсте часова подстиче се активно учешће свих ученика у свим сегментима анализе и интерпретације часа кроз корелацију више наставних предмета.
Опис тока часа: Пилипенда, Симо Матавуљ, опис тока часа.doc
Прилози рада: Пилипенда - прилози.ra
Тања Ђорђевић
Назив рада: Прича о кмету Симану, Иво Андрић
Разред у ком се реализује наставна јединица: 7. разред
Наставни предмет: Српски језик/матерњи језик припадника националних мањина
Наставна јединица: Прича о кмету Симану, Иво Андрић
Време за реализацију наставне јединице: 1
Предмети у корелацији: историја, верска настава, теорија књижевности; практично се примењују и стечена знања из рачунарства и информатике и ликовне културе
Опис рада: Пажња и мотивација ученика за организацију и извођење часа на тему "Прича о кмету Симану", И. Андрића, подстакнута је истраживачким задацима и захтевима преко којих су ученици били у могућности да искажу своје знање, креативност, сналажљивост и развијају тимски рад. Ученици који су стављени у средиште процеса учења, презентовали су садржаје и сазнања до којих су долазили тимским и истраживачким радом - ППТ презентација, видео и аудио записи, драматизација одабраног одломка, квиз, као метод за обнављање градива на занимљив начин. Овакав начин рада подстакао је активност, заинтересованост, пажњу, истраживачки дух, критичко и креативно мишљење. На часу су заступљена сва три нивоа интеракције: ученик – наставни садржај, ученик – наставник и ученик – ученик. Знање стечено на овај начин, кроз истраживачки и радионичарски рад, постаје трајно знање.
Опис тока часа:
Прича о кмету Симану, Иво Андрић - припрема.doc
Прилози рада: Прилози.rar