понедељак, 7. октобар 2013.

Добра припрема за час – успепшан час


МИШЉЕЊЕ  О ПОХАЂАНОМ ПРОГРАМУ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА

Назив програма (каталошки број): Добра припрема за час – успепшан час
                                                           Компетенција: К2, приоритети: 5,6 - 24 бода
Каталог програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника за школску 2012/2013. и 2013/2014. под каталошким бројем 426                                                  
Место  реализације: Семинар се реализује електронским путем
Време реализације: 15. 9. до 7. 10. 2013.
На скали од 1 до 5 процењујем :
Садржај програма
1
2
3
4
5
Применљивост садржаја у пракси
1
2
3
4
5
Избор метода и облика рада
1
2
3
4
5
Рад водитеља семинара
1
2
3
4
5
Организацију семинара
1
2
3
4
5
Добијени материјал
1
2
3
4
5
Нова времена носе нове облике, методе и технике рада и њихова употреба у настави мора бити строго контролисана, да не би имали час у коме демонстрирамо методу а заборавимо на циљ часа.
Овај семинар нас води кроз све елементе добре припреме за час, омогућује нам да лако и једноставно креирамо своје часове. Током 22 дана, прошла сам кроз радионице, задатке, тестове и креирала своје припреме за час.
Семинар покрива  Компетенције за поучавање и учење а приоритети семинара су:
- учење да се учи и развијање мотивације за учење,
- јачање професионалних капацитета запослених, нарочито у области иновативних метода наставе и управљања одељењем
Садржај семинара:
1. Увод: припремање и планирање васпитно-образовног рада (врсте планирања и припремања);
припремање наставника за час – наставна припрема (структура, елементи и функција); појам наставног часа и типологија часова.
2. Циљеви, облици рада и наставне методе: Блумова таксономија и њена улога у планирању наставног рада;  постављање наставних циљева и њихов значај за управљање радом у настави; облици рада у настави (класификација, појмовно одређење фронталног, индивидуалног, групног облика рада и рада у пару); наставне методе (класификација, појмовно одређење метода: усменог излагања, разговора, демонстрације, практичних и лабораторијских радова, писања, читања и рада на тексту итд.)
3. Уводни део часа. функција уводног дела часа; улога наставника у уводном делу часа; улога / активности ученика; опис додатних наставних метода за уводни део часа (структурисано представљање, интервју у паровима, анализа очекивања).
4. Обрада наставног садржаја – средишњи део часа; функција средишњег дела часа; улога наставника и активности ученика; опис додатних наставних метода за обраду наставног садржаја (испитивање помоћу картица, кошница, рунда питања, плакати са импулсима, моје становиште, снежна лавина, писмени разговор, мапа ума, дискусија на вртешци, плакати за и против, игра улога, акваријум, дискусија на подијуму).
5. Завршни део часа: функција завршног дела часа; улога наставника у завршном делу часа; улога / активности ученика; опис додатних наставних метода за завршни део часа (муња, рибарска мрежа, размишљања о трансферу, метода три речи, барометар распожења).
6. Провера припрема у целини и дорада , представљање радова учесника програма  
Одличан тим водитеља семинара, обиље корисног материјала. ,,Обновила’’ сам и проширила знање о писању припреме за час.Веома корисна размена искустава са колегама,
На крају семинара свим учесницима је подељен комплетни материjал у ПДФ формату.
После овог семинара брже и лакше пишем основне податке о часу.
Програм препоручујем:  наставницима разредне наставе, предметне и практичне наставе, сарадницима у настави, стручним сарадницима, педагошким асистентима, директорима ...